Toimitusehdot
Suostumus henkilötietojesi käsittelyyn
Tekemällä tilauksen hyväksyt henkilötietojesi käyttämisen. Katso tietosuojaseloste tästä.
Yleistä
Nämä sopimusehdot sisältävät Puutarhakeskus Jaakkolan (0399756-3) (jäljempänä erikseen "Palveluntarjoaja") asiakkailleen tarjoaman verkkokauppapalvelun (jäljempänä "Palvelu") käyttöä koskevat ehdot sekä tuotteiden tilausta ja toimitusta koskevat ehdot.
Myymme tuotteita Manner-Suomeen. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja postikulujen muutoksiin.
Rekisteröityminen
Rekisteröityessään Palveluun tai ostaessaan tuotteita palvelusta Palvelun käyttäjä (jäljempänä "Asiakas") hyväksyy ehdot ja sitoutuu noudattamaan näitä ehtoja. Palvelussa on näitä ehtoja tarkentavia tiedonantoja ja toimintaohjeita.
Tilaaminen
Tuotteet tilataan osoitteesta www.puutarhakasvit.fi ostoskorin kautta. Tilausohjeen löydät täältä.
Kaikki tilaukset vahvistetaan sähköpostilla, jossa ilmoitetaan tilauksen hinta, toimituskulut sekä tilatut tuotteet. Tilausvahvistuksen saaminen edellyttää sähköpostiosoitteen ilmoittamista tilauksen yhteydessä. Lähetyksen vastaanottaminen edellyttää matkapuhelinnumeron antamista yhteystietojen yhteydessä.
Asiakas sitoutuu jokaisen tilauksen yhteydessä voimassa oleviin toimitusehtoihin.
Maksutavat
Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.
Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
paytrail.com/kuluttaja/tietoa-maksamisesta
2. Klarna Checkout -palvelun avulla voit helposti, joustavasti ja turvallisesti tehdä ostoksia netissä. Vastaamalla pariin helppoon kysymykseen tunnistaudut palvelussa kätevästi ja voit valita sinulle parhaiten sopivan maksutavan.
Käytössäsi olevat vaihtoehdot ovat Lasku, erämaksu, verkkopankit ja luottokortit - kaikki yhtä turvallisia! Käyttämällä Klarna Checkout -palvelua hyväksyt Klarna AB:n (556737-0431, Sveavägen 46, 11134 Stockholm) ehdot, jotka löydät kassalta.
Mikäli sinulla on maksamiseen liittyviä kysymyksiä, pyydämme ottamaan suoraan yhteyttä Klarnan asiakaspalveluun. Löydät asiakaspalvelun yhteystiedot, Oma Klarna -palvelun ja muuta hyödyllistä tietoa osoitteesta https://www.klarna.com/fi/asiakaspalvelu/
Toimitusaika
Yleisimmät toimitusaikamme ovat tilauksesta ja toimitustavasta riippuen 2-7 päivää. Kasvien toimituksissa pyrimme aina mahdollisimman optimaaliseen toimitusaikaan elävien kasvien erityistarpeet huomioiden.
Pihakasveja toimitamme pääsääntöisesti huhtikuun ja marraskuun välisenä aikana. Muita tuoteryhmiä toimitamme ympäri vuoden.
Pidätämme oikeuden toimitusaikojen muutoksiin varastotilanteen muuttuessa. Emme vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä tai viivästysten aiheuttamista välillisistä haitoista.
Toimitustavat
Kunkin tuotteen tiedot, ominaisuudet, saatavuus ja hinta ilmoitetaan tuotteen valinnan yhteydessä. Toimitustavat ja toimituskulut ilmoitetaan tuotteiden ostamisen yhteydessä.
Palveluntarjoaja pidättää oikeuden tehdä toimitustapamuutoksia. Palveluntarjoaja ei ole vastuussa Palvelussa myytävien tuotteiden valmistajien omilla sivuilla olevista tiedoista.
Lisätietoa toimitustavoista ja -kuluista.
Palautusoikeus ja reklamaatiot
Asiakkaalla on oikeus peruuttaa tilaus viimeistään neljäntoista (14) päivän kuluttua tuotteen vastaanottohetkestä lukien. Palautuksesta tulee ilmoittaa ennakkoon sähköpostitse osoitteeseen verkkokauppa@jaakkola.fi
Emme vaihda tuotteita.
Palautettavan tuotteen tulee olla käyttämätön ja alkuperäiseen pakkaukseen pakattuna. Palautuksen tulee sisältää kaikki alkuperäispakettiin kuuluneet osat ja dokumentit. Tuote on pakattava niin, että tuote ei vahingoitu kuljetuksessa.
Mikäli palautettua tuotetta on vastoin Asiakkaalle kuuluvaa huolenpitovelvollisuutta käytetty, voidaan Asiakkaalta periä tuotteen arvonalennus aina tuotteen täyteen hintaan asti.
Asiakaspalautus on maksuton, kun toimit seuraavasti:
- Ilmoita palautuksesta asiakaspalveluumme sähköpostilla: verkkokauppa@jaakkola.fi
- Palauta tuotteet alkuperäispakkauksessaan tai paketoi ne muutoin huolellisesti.
- Palauta paketti saman toimittajan kautta, minkä kautta se oli toimitettu.
- Yliviivaa alkuperäinen osoitekortti ja kirjaa paketin päälle seuraavat uudet tiedot: ASIAKASPALAUTUS / (Matkahuollon tunnus: 9510395)
- Kaukokiidon toimituksissa ilmoita meille pakettien koko ja määrä niin tilaamme paluurahdin.
Palautukset osoitteella: Puutarhakeskus Jaakkola, Hakapellontie 85, 30300 FORSSA
Palautuksen vastaanoton, tarkistuksen ja käsittelyn jälkeen maksu palautetaan maksunvälittäjän kautta.
Palautuksen ja vaihdon voit tehdä myös palauttamalla tuotteen myymäläämme (käyntiosoite: Hakapellontie 85, 30300 FORSSA). Mahdollinen maksunpalautus tehdään tällöinkin maksunvälittäjän kautta myöhemmin, kun tuotepalautus on käsitelty.
HUOM! Lunastamatta jättäminen ei ole sama asia kuin palautus tai peruutus. Lunastamatta jätetystä paketista, joka sisältää kasveja ja josta ei ole tehty erillistä peruutusilmoitusta, perimme kasvien hintaa vastaavan maksun. Muista tuotteista veloitamme palautuskulut.
Ongelmatilanteet
Mikäli tuote on kadonnut kuljetuksen aikana, vioittunut tai asiakkaalle on toimitettu väärä tuote, tulee asiakkaan ilmoittaa virheestä välittömästi verkkokaupan asiakaspalveluun verkkokauppa@jaakkola.fi
Ilmoitus virheellisestä toimituksesta tai viallisesta tuotteesta on tehtävä neljäntoista (14) päivän kuluessa tuotteen vastaanottamisesta. Jos paketti on vioittunut kuljetuksessa, on tuotteesta tehtävä välittömästi reklamaatio kuljetuksen suorittajalle.
Tuotetakuu
Nouda tuotteet mahdollisimman pian saatuasi paketin saapumisilmoituksen. Ota kasvit esille pakkauksistaan ja kastele.
Huom. Emme korvaa tuotevirheitä, mikäli kasveja sisältävää lähetystä ei ole noudettu kolmen (3) päivän sisällä sen saapumisesta noutopisteeseen.
Keväällä toimitetuilla kasveilla on kasvuunlähtötakuu. Mahdolliset huomautukset monivuotisten taimien (esim. perennat, ruusut, marjakasvit) kasvuunlähdöstä on tehtävä 45 vrk:n kuluessa taimen vastaanottamisesta. Edellytämme asiakkailta kullekin taimityypille sekä kasvilajille oikeanlaista käsittelyä, istutusta sekä hoitoa. Kasvuunlähtötakuu ei koske huolimatonta taimien käsittelyä tai vääriä varastointiolosuhteita. Myyjällä on oikeus pyytää reklamoidusta kasvista valokuva tai pyytää sen palauttamista.
Huom. Kasvuunlähtötakuu ei ole “talven yli” -takuu. Mahdollisia talvivaurioita emme korvaa. Monivuotisille puuvartisille kasveille on annettu kasvuvyöhykesuositus, mikäli se on tiedossa. Uutuus- ja erikoiskasvit vaativat aina talvisuojauksen sekä oikeanlaisen kasvupaikan.
Takuu ei rajoita kuluttajalle suoraan kuluttajasuojalain perusteella kuuluvia oikeuksia, jos tuotteessa on virhe.
Jos tuotteelle myönnetään takuu, takuutodistuksena toimii verkkokaupan tilausvahvistus (asiakkaan kuitti). Palveluntarjoaja voi vapautua takuuajan vastuusta, mikäli voidaan osoittaa, että tuotteen virheellisyys tai rikkoutuminen on aiheutunut tuotteen ohjeiden tai käyttötarkoituksen vastaisesta käytöstä tai muusta Asiakkaan vastuulla olevasta seikasta.
Muuta
Mahdollisissa virhetilanteissa toimitamme ensisijaisesti uuden virheettömän tuotteen virheellisen tuotteen tilalle. Emme vastaa virheellisten toimitusten aiheuttamista välillisistä vahingoista tai ylivoimaisesta esteestä (force majeure) johtuvista viivästyksistä tai vahingoista. Palveluntarjoajan vastuu kaikissa tilanteissa rajoittuu enintään tavaran laskutusarvoon.
Palveluntarjoajalla on oikeus muuttaa Palvelun sisältöä ja näitä sopimusehtoja. Asiakas hyväksyy muutokset Palvelua käyttäessään. Kulloinkin voimassaolevat sopimusehdot ovat nähtävissä Palvelun kotisivuilta. Asiakkaan velvollisuutena on tarkistaa mahdolliset muutokset näissä ehdoissa sekä tallentaa kuhunkin tekemäänsä tilaukseen soveltuvat sopimusehdot.
Palveluntarjoajalla on oikeus peruuttaa tilaus, mikäli tuotteen hinta on verkkopalvelussa hintavirheen takia selkeästi poikkeava markkinahinnasta.
Palveluntarjoajalla on oikeus olla toimittamatta tilattuja tuotteita, mikäli epäillään palvelun väärinkäyttöä.
Mahdollisiin Asiakkaan ja Palveluntarjoajan välisiin sopimusta koskeviin riita-asioihin sovelletaan Suomen lakia.
Jos tätä sopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).

